någon som studerar eller har studerat i sverige?

topic posted Wed, April 6, 2005 - 5:42 PM by  Cecelia
Jag kommer att studera vid Göteborgs Universitet till hösten. Jag undrade bara om det fanns nån annan som studerar eller studerade i Sverige, och om ja, om du trivs-trivdes där.

posted by:
Cecelia
Washington, D.C.
  • Unsu...

Egentligen är jag kanske inte rätta personen att svara på det här men.......

Om du pratar lika bra som du skriver kommer du inte ha några problem med språket i alla fall. Det kommer säkert att fungera bra i Göteborg. Du kanske får ställa om dig lite, för det är trots allt lite skillnad mellan USA och Sverige. Det verkar som om de flesta som kommer till Sverige tycks trivas ganska bra. Det hoppas jag du gör också. Skulle JAG läsa i Washington, skulle jag säkert också få ställa om mig lite (ha ha).

Du kan verkligen förvånansvärt bra svenska, för att inte vara Svensk. Du måste övat en hel del.
  • Hej Cecelia, förlät mig! I thought you were a Swedish student coming to US to study (your Swedish is AWESOME!) and not the other way around! You will love Gothenburg as it is one town I have been in alot! I don't think you will have much problem meeting friends, especially in a university environment! Keep us posted about your adventures in Sweden! When do you go? Why Sweden? Are your parents from Sweden? hehe I'm just nosey hehe

SIG

Recent topics in "Sweden"

Topic Author Replies Last Post
Santa's nationality? Claudia 2 August 10, 2008
Swedish Weddings.... Sigrid 12 August 9, 2008
Advice for moving to Sweden from the USA. Laura 0 August 8, 2008
Any Swedes at Burning Man? eyefleye 23 July 14, 2008